Most Kłodny tzw. żelazny — po wyburzeniu starego drewnianego mostu

, kilkadziesiąt metrów w dół rzeki wybudowano nowy, żelazny. Nowy most został nieco przesunięty i poszerzony, celem poprowadzenia nim torów tramwajowych ówczesnej linii nr 5.
W 1945 most został wysadzony przez wycofujące się z miasta wojska niemieckie. Nie został odbudowany w Szczecinie. Prawdopodobnie przewieziono go do Bytowa na Kaszubach, gdzie w czasie wojny zniszczono jedno przęsło wiaduktu o podobnej konstrukcji. Zastąpiono je przęsłem sprowadzonym ze Szczecina. Most Kłodny został ponownie zmontowany z drobnymi zmianami (zwężono tężnik wiatrowy oraz dwa łuki poprzeczne) i do dziś dnia stoi jako wiadukt nad torami kolejowymi. Jeszcze kilkanaście lat temu obok siebie stały dwa przęsła kratownicowe: przedwojenne z Bytowa i sprowadzone ze Szczecina, co uwidaczniało różnice w ich konstrukcji. Później oryginalny, przedwojenny wiadukt został rozebrany, natomiast przęsło sprowadzone ze Szczecina pozostało.
Obecnie w Szczecinie w miejscu dawnego Mostu Kłodnego przebiega Trasa Zamkowa.
Źródło: Wikipedia
/żmija/