MENU
Planowany węzeł "Reja" na obwodnicy zachodniej Wałbrzycha. Obwodnicę oznaczyłem kolorem czerwonym, pozostałe drogi i obiekty są opisane na planie. Opracowanie własne na podstawie podkładu z Geoportalu i informacji GDDKiA.

Dodał: Petroniusz° - Data: 2019-05-12 11:11:15 - Odsłon: 4179
Rok 2019


Budowa węzła Reja - projekt zakłada połączenie na tym węźle obecnego śladu drogi krajowej DK35 (ul. Kolejowa) i drogi powiatowej 3403D (ul. Bolesława Chrobrego) z projektowaną obwodnicą zachodnią Wałbrzycha. Przewiduje się budowę dwóch łącznic (LR1 i LR2) o nawierzchni bitumicznej łączących obwodnicę ze wspomnianymi wyżej drogami. Na węźle zlokalizowany będzie wiadukt drogowy WD/Z/7, którym nowa obwodnica zostanie poprowadzona nad ścieżką pieszo-rowerową ("urwany" dotychczasowy odcinek ul. Starachowickiej), linią kolejową nr 274 i łącznicą LR1.
/Petroniusz za dokumentacją projektową GDDKiA/

  • /foto/7980/7980627m.jpg
    2010
  • /foto/7981/7981824m.jpg
    2019
  • /foto/7981/7981833m.jpg
    2019
  • /foto/7995/7995777m.jpg
    2019
  • /foto/8008/8008551m.jpg
    2019
  • /foto/8013/8013939m.jpg
    2019
  • /foto/8013/8013949m.jpg
    2019
  • /foto/8015/8015054m.jpg
    2019
  • /foto/8060/8060418m.jpg
    2019
  • /foto/8038/8038848m.jpg
    2019
  • /foto/8038/8038879m.jpg
    2019
  • /foto/8040/8040751m.jpg
    2019
  • /foto/8040/8040753m.jpg
    2019
  • /foto/8069/8069544m.jpg
    2019
  • /foto/8069/8069546m.jpg
    2019
  • /foto/8069/8069583m.jpg
    2019
  • /foto/8069/8069588m.jpg
    2019
  • /foto/8082/8082697m.jpg
    2019
  • /foto/8102/8102263m.jpg
    2019
  • /foto/8102/8102264m.jpg
    2019
  • /foto/8354/8354723m.jpg
    2019
  • /foto/8131/8131234m.jpg
    2019
  • /foto/8131/8131557m.jpg
    2019
  • /foto/8132/8132455m.jpg
    2019
  • /foto/8132/8132456m.jpg
    2019
  • /foto/8142/8142151m.jpg
    2019
  • /foto/8142/8142155m.jpg
    2019
  • /foto/8144/8144617m.jpg
    2019
  • /foto/8155/8155544m.jpg
    2019
  • /foto/8166/8166897m.jpg
    2019
  • /foto/8166/8166907m.jpg
    2019
  • /foto/8155/8155569m.jpg
    2019
  • /foto/8155/8155578m.jpg
    2019
  • /foto/8166/8166914m.jpg
    2019
  • /foto/8158/8158981m.jpg
    2019
  • /foto/8159/8159288m.jpg
    2019
  • /foto/8170/8170613m.jpg
    2019
  • /foto/8170/8170627m.jpg
    2019
  • /foto/8194/8194761m.jpg
    2019
  • /foto/8200/8200837m.jpg
    2019
  • /foto/8200/8200838m.jpg
    2019
  • /foto/8200/8200839m.jpg
    2019
  • /foto/8200/8200840m.jpg
    2019
  • /foto/8200/8200841m.jpg
    2019
  • /foto/8200/8200842m.jpg
    2019
  • /foto/8175/8175023m.jpg
    2019
  • /foto/8175/8175079m.jpg
    2019
  • /foto/8175/8175084m.jpg
    2019
  • /foto/8175/8175086m.jpg
    2019
  • /foto/8196/8196143m.jpg
    2019
  • /foto/8196/8196177m.jpg
    2019
  • /foto/8253/8253273m.jpg
    2019
  • /foto/8253/8253285m.jpg
    2019
  • /foto/8253/8253302m.jpg
    2019
  • /foto/8253/8253311m.jpg
    2019
  • /foto/8253/8253326m.jpg
    2019
  • /foto/8267/8267071m.jpg
    2019
  • /foto/8267/8267698m.jpg
    2019
  • /foto/8330/8330757m.jpg
    2019
  • /foto/8331/8331868m.jpg
    2019
  • /foto/8331/8331870m.jpg
    2019
  • /foto/8331/8331871m.jpg
    2019
  • /foto/8686/8686824m.jpg
    2019
  • /foto/8355/8355889m.jpg
    2019
  • /foto/8467/8467516m.jpg
    2020
  • /foto/8467/8467520m.jpg
    2020
  • /foto/8467/8467523m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541637m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541640m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541642m.jpg
    2020
  • /foto/8548/8548644m.jpg
    2020
  • /foto/8548/8548647m.jpg
    2020
  • /foto/8536/8536672m.jpg
    2020
  • /foto/8548/8548660m.jpg
    2020
  • /foto/8556/8556833m.jpg
    2020
  • /foto/8556/8556835m.jpg
    2020
  • /foto/8615/8615731m.jpg
    2020
  • /foto/8607/8607100m.jpg
    2020
  • /foto/8607/8607101m.jpg
    2020
  • /foto/8607/8607102m.jpg
    2020
  • /foto/8659/8659607m.jpg
    2020
  • /foto/8659/8659610m.jpg
    2020
  • /foto/8716/8716639m.jpg
    2020
  • /foto/8716/8716641m.jpg
    2020
  • /foto/8716/8716648m.jpg
    2020
  • /foto/8723/8723762m.jpg
    2020
  • /foto/8723/8723766m.jpg
    2020
  • /foto/8723/8723768m.jpg
    2020
  • /foto/8723/8723770m.jpg
    2020
  • /foto/8723/8723772m.jpg
    2020
  • /foto/8723/8723774m.jpg
    2020
  • /foto/8719/8719648m.jpg
    2020
  • /foto/8725/8725994m.jpg
    2020
  • /foto/8723/8723026m.jpg
    2020
  • /foto/8785/8785413m.jpg
    2020
  • /foto/8785/8785416m.jpg
    2020
  • /foto/8790/8790250m.jpg
    2020
  • /foto/8790/8790255m.jpg
    2020
  • /foto/8837/8837797m.jpg
    2020
  • /foto/8876/8876959m.jpg
    2020
  • /foto/8896/8896555m.jpg
    2020
  • /foto/8920/8920306m.jpg
    2020
  • /foto/8920/8920309m.jpg
    2020
  • /foto/8920/8920311m.jpg
    2020
  • /foto/9072/9072471m.jpg
    2020
  • /foto/9072/9072472m.jpg
    2020
  • /foto/9072/9072473m.jpg
    2020
  • /foto/9072/9072474m.jpg
    2020
  • /foto/9072/9072475m.jpg
    2020
  • /foto/9071/9071833m.jpg
    2020
  • /foto/9080/9080128m.jpg
    2020
  • /foto/9080/9080131m.jpg
    2020
  • /foto/9081/9081515m.jpg
    2020
  • /foto/9081/9081517m.jpg
    2020
  • /foto/9081/9081521m.jpg
    2020
  • /foto/9081/9081523m.jpg
    2020
  • /foto/9081/9081525m.jpg
    2020
  • /foto/9080/9080134m.jpg
    2020
  • /foto/9103/9103945m.jpg
    2020
  • /foto/9103/9103946m.jpg
    2020
  • /foto/9103/9103947m.jpg
    2020
  • /foto/9103/9103948m.jpg
    2020
  • /foto/9144/9144074m.jpg
    2021
  • /foto/9144/9144080m.jpg
    2021
  • /foto/9145/9145560m.jpg
    2021
  • /foto/9145/9145563m.jpg
    2021
  • /foto/9185/9185923m.jpg
    2021
  • /foto/9205/9205493m.jpg
    2021
  • /foto/9219/9219216m.jpg
    2021
  • /foto/9219/9219218m.jpg
    2021
  • /foto/9219/9219219m.jpg
    2021
  • /foto/9219/9219220m.jpg
    2021
  • /foto/9219/9219221m.jpg
    2021
  • /foto/9224/9224328m.jpg
    2021
  • /foto/9259/9259709m.jpg
    2021
  • /foto/9259/9259712m.jpg
    2021
  • /foto/9259/9259713m.jpg
    2021
  • /foto/9259/9259714m.jpg
    2021
  • /foto/9327/9327101m.jpg
    2021
  • /foto/9354/9354070m.jpg
    2021
  • /foto/9354/9354072m.jpg
    2021
  • /foto/9392/9392120m.jpg
    2021
  • /foto/9392/9392121m.jpg
    2021
  • /foto/9400/9400453m.jpg
    2021
  • /foto/9400/9400454m.jpg
    2021
  • /foto/9400/9400455m.jpg
    2021
  • /foto/9400/9400457m.jpg
    2021
  • /foto/9400/9400459m.jpg
    2021
  • /foto/9401/9401493m.jpg
    2021
  • /foto/9401/9401494m.jpg
    2021
  • /foto/9401/9401495m.jpg
    2021
  • /foto/9401/9401496m.jpg
    2021
  • /foto/9401/9401497m.jpg
    2021
  • /foto/9401/9401498m.jpg
    2021
  • /foto/9401/9401499m.jpg
    2021
  • /foto/9408/9408852m.jpg
    2021
  • /foto/9408/9408858m.jpg
    2021
  • /foto/9408/9408867m.jpg
    2021
  • /foto/9408/9408872m.jpg
    2021
  • /foto/9408/9408875m.jpg
    2021
  • /foto/9408/9408877m.jpg
    2021
  • /foto/9420/9420796m.jpg
    2021
  • /foto/9420/9420798m.jpg
    2021
  • /foto/9425/9425769m.jpg
    2021
  • /foto/9425/9425770m.jpg
    2021
  • /foto/9429/9429525m.jpg
    2021
  • /foto/9439/9439476m.jpg
    2021
  • /foto/9439/9439480m.jpg
    2021
  • /foto/9459/9459716m.jpg
    2021
  • /foto/9459/9459717m.jpg
    2021
  • /foto/9510/9510036m.jpg
    2021
  • /foto/9523/9523528m.jpg
    2021
  • /foto/9683/9683805m.jpg
    2022
  • /foto/9765/9765450m.jpg
    2022
  • /foto/9765/9765452m.jpg
    2022
  • /foto/9798/9798127m.jpg
    2022
  • /foto/9824/9824756m.jpg
    2022
  • /foto/9910/9910552m.jpg
    2022

Petroniusz°

Poprzednie: Sułów Strona Główna Następne: Lędzina


Petroniusz | 2019-05-12 11:17:26
Wydłuży się dojazd karetek do południowych dzielnic Wałbrzycha. Projekt nie przewiduje bezpośredniego wyjazdu z pogotowia na obwodnicę w kierunku południowym, konieczne będzie "nawrócenie" na węźle.
Daniel Piotrowski | 2019-05-12 15:56:39
Będzie wjazd dla karetek :)
Petroniusz | 2019-05-12 16:02:01 | edytowany: 2019-05-12 16:26:08
Pisałem o wyjeździe w lewo a takiego jednak nie będzie.
Daniel Piotrowski | 2019-05-12 16:33:57
a tak - racja jest tam pas zieleni i karetka jadąc w lewo musi jechać pod prąd ! - jest trochę głupot w planach tej obwodnicy, odcięcie ul Żeromskiego w górnym odcinku przy cmentarzu - dla mnie głupota, uzależnienie całego osiedla od jednej drogi dojazdowej.
Daniel Piotrowski | 2019-05-12 15:56:14 | edytowany: 2019-05-12 15:57:35
Węzeł Reja - do palcu Grunwaldzkiego to najbardziej skomplikowany obszar prac budowlanych!
franz12 | 2019-05-12 19:05:31
Więc brak tam jakichkolwiek robót jest zastanawiający. Ogólnie biorąc wycinać drzewka, porządkować pas drogowy można było zimą. Brak ruchu w rejonach obiektów inżynieryjnych zwiastuje przekroczenie terminu.
wik | 2019-05-12 19:34:58
Umowę z wykonawcą podpisano 4 kwietnia i dopiero wtedy mogły rozpocząć się roboty przy obwodnicy.
franz12 | 2019-05-12 21:55:33
Tak? To w jaki sposób burzono wszystkie inne obiekty w pasie drogowym? Od 20 lat. Nie ma żadnych przeszkód prawnych by inwestor prowadził prace przygotowawcze do inwestycji. Wywłaszczenia, scalenia, podziały, prace porządkowe. Dopuszczenie wręcz do "zalesienia" tego pasa na odcinku od Żeromskiego do Wyszyńskiego jest objawem niegospodarności. Samosiejki można było w kilka dni ręcznie usunąć, teraz konieczna wycinka wraz z procedurami. Dziwnym dla mnie jest brak jakichkolwiek prac, choćby przygotowawczych, na miejscach obiektów inżynieryjnych. Może teraz są inne metody...
RafalSzz | 2019-05-15 14:58:52
Prace przygotowawcze trwają, historia obwodnicy jest długa i bardzo zwiła, można powiedzieć że przechodziła z rąk do rąk. Były też sprawy sądowe, tych spraw było aż co najmniej 9 dotyczyły m. in. kwestii odszkodowań za wywłaszczenia. Prace przygotowawcze trwały i trwają, nie ma powodów do takich twierdzeń, że one nie trwają. Końcem mają te prace będą znacznie widoczniejsze, budowa obwodnicy to nie tylko ciężki sprzęt, ale również planowanie logistyczne i zatwierdzanie różności przez kilka podmiotów tj: urząd miasta i urząd marszałkowski. Jeszcze mogę dodać, że w czerwcu będzie zmieniona organizacja ruchu przy węźle Reja. Także spokojnie nie ma co dramatyzować :)
Trójgarb | 2019-06-28 21:06:59
Czy dobrze rozumiem z powyższego schematu, że mieszkańcy Chrobrego chcący jechać w kierunku centrum będą musieli zawracać na Starym Zdroju? I nie mają też szansy wjechać na obwodnicę wcześniej niż na węźle przy Żeromskiego?
Petroniusz | 2019-06-29 04:00:12
Mieszkańcy Chrobrego zawrócą na węźle Reja (powyżej) skręcając w lewo z łącznicy LR1 na łącznicę LR2 przy DWOMP-ie.
franz12 | 2019-06-29 18:25:12
No raczej nie...
Petroniusz | 2019-06-29 21:09:12
Oglądałem to dziesiątki razy. Podtrzymuję swój poprzedni komentarz, że mieszkańcy Chrobrego zawrócą na węźle Reja chcąc jechać w kierunku centrum (nie będą musieli tego robić na Starym Zdroju).
franz12 | 2019-06-30 14:11:28
Zawrócą poza zakresem opracowania. Bardzo fajna perspektywa. Bo bez łamania przepisów jak wjechać na te łącznice? Może zrobisz jakiś mały rysuneczek poglądowy?
Petroniusz | 2019-07-01 19:33:13
Ślepota ze mnie. Miałeś rację, franz12, mieszkańcy z Chrobrego nie zawrócą na węźle Reja. Ci ze Szmidta czy Czerwonego Krzyża też nie. Będą zapychać skrzyżowanie Armii Krajowej z 11 Listopada. Trochę bez sensu. Wg projektu ul. Chrobrego z obwodnicą łączy tylko przejazd z zakazem ruchu "nie dotyczy karetek pogotowia".
Petroniusz | 2019-06-29 21:12:32
Natomiast odpowiadając na drugie pytanie użytkownika "Trójgarb": mieszkańcy Chrobrego wjadą na obwodnicę na węźle Żeromskiego albo wrócą na węźle Reja do centrum i tam wjadą na obwodnicę.
Daniel Piotrowski | 2019-07-01 10:57:56 | edytowany: 2019-07-01 11:03:50
Auta jadąca z Chrobrego faktycznie jadą na Żeromskiego :D Ale według mnie szybciej wyjadę z miasta jadąc starą trasą ul Armii Krajowej i Wrocławską niż pchać się na obwodnicę i brnąć przez Podzamcze :) już czuję jak będzie się stało na odcinku od placu grunwaldzkiego do skrzyżowania z obwodnicą chcąc wjechać na obwodnicę bo to jedyna droga dla ludzi np z Nowego Miasta i części Śródmieścia.
franz12 | 2019-07-01 19:22:36
Może Czerwonego Krzyża a potem Szmidta zrobić w kierunku Placu Grunwaldzkiego?
Trójgarb | 2019-07-01 20:45:32 | edytowany: 2019-07-01 20:50:37
Na prawoskręcie z Wysockiego w Kolejową będą niezłe korki, jak po pracy centrum ruszy do sypialni. Nie rozumiem, dlaczego nie zaplanowano zjazdu z Chrobrego w Kolejową z pasem do włączenia, przez obecny teren zielony za salą Konrad. Byłby to bypass powyższego skrzyżowania. Zieleń w tym miejscu pełni rolę bezużyteczną. Zdaje się, że po uruchomieniu obwodnicy wystartuje serial pt. "Czy nie można było inaczej?" ;-)
Petroniusz | 2019-07-01 22:31:18
Myślę, że masz rację. Inżynierowie ruchu chyba nie wzięli pod uwagę tych parametrów. A tak w ogóle brak połączenia ul. Chrobrego z obwodnicą to jakiś absurd.
Daniel Piotrowski | 2019-07-02 12:08:05
Ja totalnie nie rozumiem braku ronda zamiast obecnego skrzyżowaniu ulic Kolejowa - Wysockiego - Sikorskiego . Ale może jestem misiem o małym rozumku ;)
Trójgarb | 2019-07-16 17:33:11
Mieszkańcy Żeromskiego z przyległościami chcący jechać na Biały Kamień też będą musieli jechać w przeciwną stronę, żeby tam dotrzeć, choć nie musi tak być, jeśli zmienią projekt i zrobią jednokierunkowy wlot w kierunku Wańkowicza. BTW, ciekawe, jak rozplanują przystanki autobusowe na nowym odcinku Żeromskiego, bo autobusy w osiedle nie będą wjeżdżać i wyjeżdżać tą samą drogą.
wik | 2019-06-30 19:52:31
Ulicą Armii Krajowej, ul. Parkową, ul. 11 Listopada, ul. Armii Krajowej, ul. Chrobrego, łącznikiem LR2 i już są na obwodnicy zachodniej.
Ryszard Kumorek | 2019-07-02 16:08:54
Myślę, że na hydralu znalazłoby się kilku zdolnych ludzi z pomyślunkiem i otwartą głową, którzy opracowali by to "jak trza". Niestety - nie mają "papierów" i przez to nie są "ekspertami".
vooiteg | 2022-06-20 21:16:01
.
Tony | 2022-06-20 21:29:38
Dodajmy że drogowcy przebili sklepienie Lisiej Sztolni, bo ktoś nie policzył na jakiej jest wysokości...
Daniel Piotrowski | 2022-06-20 21:56:41
Wykrakałem, że skomplikowany ! mogłem im powiedzieć aby tak głęboko nie kopali na Chrobrego :)
Daniel Piotrowski | 2022-06-20 22:18:20
Dodałem zdjęcie dziurki -