Produkowany w latach 1970-1973 Konstal 102Na jest zmodyfikowaną wersją tramwaju Konstal 102N
w której powrócono do kształtu ścian czołowych montowanych wcześniej w wozach Konstal 13N
Jest to wagon przegubowy, dwuczłonowy, sześcioosiowy. Maksymalna prędkość - ok. 55 km/h.
Dla Wrocławia wyprodukowano w roku 1973 wersję 102Nd, różniącą się przełączalnością silników trakcyjnych podczas rozruchu, nieprzystosowaniem do jazdy w trakcji ukrotnionej i drobnymi szczegółami konstrukcyjnymi (m.in. montaż wiązki przewodów elektrycznych na dachu oraz zastosowanie trójpłatowych drugich i trzecich drzwi). Także Wrocław był ostatnim miastem eksploatującym te tramwaje liniowo. Ostatnią planową jazdę (na linii numer 20) tramwaj 102Na odbył 17 maja 2009 roku (nr inw. 2009). Obecnie (AD 2010) eksploatowane są jeszcze jako składy rezerwowe/ awaryjne.
We Wrocławiu w 1996 r. powstały także modele Konstal 102Na G-089 i G-090 - dwa dwukierunkowe jednostronne wozy tramwajowe wykonane na bazie Konstal 102Na i 102Nd. Wagony te powstały w celu obsługi jednotorowych linii wahadłowych na czas remontów tras.

w której powrócono do kształtu ścian czołowych montowanych wcześniej w wozach Konstal 13N

Jest to wagon przegubowy, dwuczłonowy, sześcioosiowy. Maksymalna prędkość - ok. 55 km/h.
Dla Wrocławia wyprodukowano w roku 1973 wersję 102Nd, różniącą się przełączalnością silników trakcyjnych podczas rozruchu, nieprzystosowaniem do jazdy w trakcji ukrotnionej i drobnymi szczegółami konstrukcyjnymi (m.in. montaż wiązki przewodów elektrycznych na dachu oraz zastosowanie trójpłatowych drugich i trzecich drzwi). Także Wrocław był ostatnim miastem eksploatującym te tramwaje liniowo. Ostatnią planową jazdę (na linii numer 20) tramwaj 102Na odbył 17 maja 2009 roku (nr inw. 2009). Obecnie (AD 2010) eksploatowane są jeszcze jako składy rezerwowe/ awaryjne.
We Wrocławiu w 1996 r. powstały także modele Konstal 102Na G-089 i G-090 - dwa dwukierunkowe jednostronne wozy tramwajowe wykonane na bazie Konstal 102Na i 102Nd. Wagony te powstały w celu obsługi jednotorowych linii wahadłowych na czas remontów tras.