MENU
Konstal 102Na #2016

Photo by: stemac° - Creation date: 2004-10-19 20:47:53 - Number of photo views: 7996
03 października 2004

Produkowany w latach 1970-1973 Konstal 102Na jest zmodyfikowaną wersją tramwaju Konstal 102N

w której powrócono do kształtu ścian czołowych montowanych wcześniej w wozach Konstal 13N
Jest to wagon przegubowy, dwuczłonowy, sześcioosiowy. Maksymalna prędkość - ok. 55 km/h.
Dla Wrocławia wyprodukowano w roku 1973 wersję 102Nd, różniącą się przełączalnością silników trakcyjnych podczas rozruchu, nieprzystosowaniem do jazdy w trakcji ukrotnionej i drobnymi szczegółami konstrukcyjnymi (m.in. montaż wiązki przewodów elektrycznych na dachu oraz zastosowanie trójpłatowych drugich i trzecich drzwi). Także Wrocław był ostatnim miastem eksploatującym te tramwaje liniowo. Ostatnią planową jazdę (na linii numer 20) tramwaj 102Na odbył 17 maja 2009 roku (nr inw. 2009). Obecnie (AD 2010) eksploatowane są jeszcze jako składy rezerwowe/ awaryjne.
We Wrocławiu w 1996 r. powstały także modele Konstal 102Na G-089 i G-090 - dwa dwukierunkowe jednostronne wozy tramwajowe wykonane na bazie Konstal 102Na i 102Nd. Wagony te powstały w celu obsługi jednotorowych linii wahadłowych na czas remontów tras.

  • /foto/0/000503m.jpg
    1969 - 1971
  • /foto/243/243006m.jpg
    1969 - 1971
  • /foto/24/24541m.jpg
    1970
  • /foto/24/24544m.jpg
    1970
  • /foto/203/203814m.jpg
    1970
  • /foto/4109/4109180m.jpg
    1970
  • /foto/423/423779m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/9570/9570368m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/2/002575m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4201/4201283m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4520/4520742m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/8485/8485533m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/409/409051m.jpg
    1971
  • /foto/11/11740m.jpg
    1972
  • /foto/5042/5042091m.jpg
    1973
  • /foto/11051/11051494m.jpg
    1973 - 1975
  • /foto/251/251775m.jpg
    1974
  • /foto/252/252138m.jpg
    1974
  • /foto/252/252139m.jpg
    1974
  • /foto/252/252141m.jpg
    1974
  • /foto/6206/6206759m.jpg
    1975 - 1979
  • /foto/6623/6623600m.jpg
    1975 - 1979
  • /foto/4133/4133942m.jpg
    1976 - 1977
  • /foto/6206/6206765m.jpg
    1979 - 1981
  • /foto/45/45103m.jpg
    1980
  • /foto/1/001482m.jpg
    1980 - 1984
  • /foto/1/001490m.jpg
    1980 - 1984
  • /foto/48/48776m.jpg
    1981
  • /foto/5984/5984312m.jpg
    1981 - 1982
  • /foto/61/61402m.jpg
    1984
  • /foto/306/306011m.jpg
    1985
  • /foto/3902/3902141m.jpg
    1985
  • /foto/3902/3902488m.jpg
    1985
  • /foto/3902/3902624m.jpg
    1985
  • /foto/11531/11531648m.jpg
    1985 - 1988
  • /foto/11531/11531649m.jpg
    1985 - 1988
  • /foto/8163/8163291m.jpg
    1985 - 1989
  • /foto/6595/6595578m.jpg
    1987
  • /foto/255/255914m.jpg
    1987
  • /foto/3804/3804708m.jpg
    1988 - 1989
  • /foto/357/357800m.jpg
    1989
  • /foto/358/358801m.jpg
    1989
  • /foto/358/358831m.jpg
    1989
  • /foto/359/359007m.jpg
    1989
  • /foto/6987/6987810m.jpg
    1990
  • /foto/6987/6987738m.jpg
    1990 - 1992
  • /foto/5611/5611136m.jpg
    1994
  • /foto/3619/3619814m.jpg
    1994 - 1995
  • /foto/7463/7463114m.jpg
    1995
  • /foto/7463/7463719m.jpg
    1995
  • /foto/7464/7464344m.jpg
    1995
  • /foto/7464/7464357m.jpg
    1995
  • /foto/7487/7487126m.jpg
    1995
  • /foto/13/13904m.jpg
    1999
  • /foto/7906/7906536m.jpg
    2000
  • /foto/10657/10657505m.jpg
    2000 - 2005
  • /foto/10659/10659662m.jpg
    2000 - 2005
  • /foto/50/50981m.jpg
    2002
  • /foto/9/9924m.jpg
    2002
  • /foto/11/11022m.jpg
    2002
  • /foto/7/007087m.jpg
    2003
  • /foto/24/24546m.jpg
    2003
  • /foto/24/24547m.jpg
    2003
  • /foto/26/26575m.jpg
    2003
  • /foto/51/51661m.jpg
    2003
  • /foto/51/51662m.jpg
    2003
  • /foto/50/50977m.jpg
    2003
  • /foto/50/50984m.jpg
    2003
  • /foto/8163/8163180m.jpg
    2003
  • /foto/1/001838m.jpg
    2003
  • /foto/6/006967m.jpg
    2004
  • /foto/32/32577m.jpg
    2004
  • /foto/99/99570m.jpg
    2004
  • /foto/7424/7424639m.jpg
    2004
  • /foto/26/26085m.jpg
    2004
  • /foto/28/28543m.jpg
    2005
  • /foto/8389/8389191m.jpg
    2005
  • /foto/28/28053m.jpg
    2005
  • /foto/28/28057m.jpg
    2005
  • /foto/28/28051m.jpg
    2005
  • /foto/28/28052m.jpg
    2005
  • /foto/28/28054m.jpg
    2005
  • /foto/28/28055m.jpg
    2005
  • /foto/28/28056m.jpg
    2005
  • /foto/28/28071m.jpg
    2005
  • /foto/28/28073m.jpg
    2005
  • /foto/28/28074m.jpg
    2005
  • /foto/28/28099m.jpg
    2005
  • /foto/28/28100m.jpg
    2005
  • /foto/28/28101m.jpg
    2005
  • /foto/28/28102m.jpg
    2005
  • /foto/28/28383m.jpg
    2005
  • /foto/3625/3625205m.jpg
    2005
  • /foto/30/30894m.jpg
    2005
  • /foto/9171/9171354m.jpg
    2005
  • /foto/9189/9189495m.jpg
    2005
  • /foto/9189/9189559m.jpg
    2005
  • /foto/9195/9195757m.jpg
    2005
  • /foto/40/40048m.jpg
    2005
  • /foto/9217/9217651m.jpg
    2005
  • /foto/66/66328m.jpg
    2005
  • /foto/41/41847m.jpg
    2005
  • /foto/42/42102m.jpg
    2005
  • /foto/42/42104m.jpg
    2005
  • /foto/42/42383m.jpg
    2005
  • /foto/42/42384m.jpg
    2005
  • /foto/45/45857m.jpg
    2005
  • /foto/45/45859m.jpg
    2005
  • /foto/45/45861m.jpg
    2005
  • /foto/9233/9233545m.jpg
    2005
  • /foto/9265/9265474m.jpg
    2005
  • /foto/55/55823m.jpg
    2005
  • /foto/9073/9073299m.jpg
    2005
  • /foto/9235/9235098m.jpg
    2006
  • /foto/9235/9235099m.jpg
    2006
  • /foto/9453/9453920m.jpg
    2006
  • /foto/9456/9456911m.jpg
    2006
  • /foto/9486/9486233m.jpg
    2006
  • /foto/9552/9552570m.jpg
    2006
  • /foto/9552/9552615m.jpg
    2006
  • /foto/9560/9560363m.jpg
    2006
  • /foto/9562/9562785m.jpg
    2006
  • /foto/9562/9562809m.jpg
    2006
  • /foto/9564/9564848m.jpg
    2006
  • /foto/9564/9564902m.jpg
    2006
  • /foto/9566/9566285m.jpg
    2006
  • /foto/9610/9610713m.jpg
    2006
  • /foto/9610/9610836m.jpg
    2006
  • /foto/4747/4747763m.jpg
    2006
  • /foto/105/105840m.jpg
    2006
  • /foto/122/122761m.jpg
    2006
  • /foto/127/127670m.jpg
    2007
  • /foto/7226/7226720m.jpg
    2007
  • /foto/144/144306m.jpg
    2007
  • /foto/9076/9076710m.jpg
    2007
  • /foto/9592/9592214m.jpg
    2007
  • /foto/9592/9592222m.jpg
    2007
  • /foto/9592/9592241m.jpg
    2007
  • /foto/450/450084m.jpg
    2007
  • /foto/4523/4523317m.jpg
    2007
  • /foto/162/162811m.jpg
    2007
  • /foto/163/163230m.jpg
    2007
  • /foto/165/165417m.jpg
    2007
  • /foto/3791/3791207m.jpg
    2008
  • /foto/214/214121m.jpg
    2008
  • /foto/227/227924m.jpg
    2008
  • /foto/9638/9638875m.jpg
    2008
  • /foto/278/278887m.jpg
    2009
  • /foto/4106/4106403m.jpg
    2013
  • /foto/9624/9624968m.jpg
    2015
  • /foto/9625/9625054m.jpg
    2015
  • /foto/5609/5609279m.jpg
    2015
  • /foto/5873/5873739m.jpg
    2016

stemac°

Previous: Przystanek kolejowy Ruda Milicka (nie istnieje) Main page Next: Kościół Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej 1


Guest st: irek63 | 2004-10-19 21:31:05
to sa bardzo stare tranwaje
Guest st: Neo[EZN] | 2004-10-19 21:39:19
Mają po 32-34 lata, najstarszy muzealny już #2110 ma 35 lat. Ale to nie jest jeszcze taki stary tramwaj - LH gdy je wycofywano w połowie lat 70. miały po 50 lat :) a eNki w 1990 (1?) roku - 35-40.
Patryk | 2004-10-20 16:36:41
Czarno-białe zdjęcie nadaje właściwy klimat dla tego tramwaju i czasów jego świetności.
craft | 2006-02-19 19:15:07
po co nam te tramwje
Guest st: | 2006-02-19 19:32:00
zebys mogl pokazac jak wygladaly swoim dzieciom..